Web 3.0 ile Gelecek Yeniden Şekilleniyor!

Web, İnternet’in bir Web tarayıcısı tarafından erişilebilen sayfalardan oluşan World Wide Web’in ortak adıdır. CERN’de yazılımcı olan Tim Berners-Lee’nin “HTML” adlı metin işaretleme dilini geliştirmesiyle oluşmuştur. Web 3.0’a ulaşana kadar teknoloji Web 1.0, Web 2.0 tanımlarıyla önemli değişiklikler geçirdi, bu da özellikle kullanıcı etkileşimi ve kitleselleştirme açısından gerçekleşti. Ancak Web 3.0 ile artık makinelerin insanlardan […]

Nesnelerin İnterneti (IoT)Nedir?

Her şey hızla değişirken makineler de artık aralarında haberleşebiliyor ve hemen her şeyi yapabiliyorlar. Nesnelerin interneti, - IoT (Internet of Things)- insan müdahalesi olmadan, kendi aralarında veri alışverişi yapabilen, bir protokol aracılığıyla internete bağlanabilen nesneler ağına verilen isimdir.

Seth Godin: Fikirlerinizin Yayılmasını Nasıl Sağlarsınız?

Seth Godin (10 Temmuz 1960) Amerikalı bir yazar, iş adamı, pazarlamacı ve konuşmacıdır. 21. yüzyılın en önemli pazarlama teorisyenlerinden biri olarak kabul edilen Seth Godin, etkili pazarlama ve liderlikten fikirlerin yayılmasına ve her şeyi değiştirmeye odaklanmış, dünya çapında sayısız insanı motive etmeyi ve onlara ilham vermeyi başarmıştır.

Zor Müşterilerle İletişim Kurmak

Müşteri, bir markanın verdiği ürün ya da hizmet için para ödeyen ve markalara değer kazandıran kişilerdir. Her şeyin hızlı aktığı bir çağda yaşadığımız için, insanlar da ihtiyaçlarını ve problemlerini kısa süre içinde çözmek ister. İnsanların karakterleri nasıl çeşitliyse, müşterilerin de farklı karakteristik özellikleri olabilir. Genel olarak iletişimde problem yaşamadan ürün ve hizmet satışı sürecini tamamladığımız […]

İnsanların Çalışmaktan Keyif Aldığı Bir Şirket Kurma Üzerine 8 Ders

McCord, zaman içinde öğrendiği birkaç İK dersini TED Konuşmasında eğlenceli bir dille 8 maddede bizlere aktarıyor.Bu maddelerin ana başlıkları şöyle: Çalışanları, çocuk gibi şekillendirmeye çalışmak yerine onları yetişkin olarak kabul edebilen bir kültürün daha verimli bir yönetim biçimi olduğundan ve böylece insanların fark yaratma isteğinin de kırılmayacağına değiniyor. “Yani herkesin işe harika bir iş çıkarmak için geldiği varsayımıyla başlarsak, ne elde ettiğinize şaşıracaksınız” diyor. Ayrıca kontrolcü yönetim sistemini değil, yönetimin asıl görevinin insanları kontrol etmek yerine, onların donanımını ve potansiyellerini gözlemleyerek harika ekipler oluşturması olduğuna inanıyor.

İş Hayatında Geri Bildirimin Önemi

Geri bildirimi kod çözücünün (alıcıların) mesaja tepkisinin kodlayıcıya (göndericiye) iletildiği süreç; yani alıcının göndericiye verdiği yanıt olarak tanımlayabiliriz. Geri bildirim iletişim sürecindeki son bileşen ve önemli faktörlerden biridir. İki yönlü iletişimde bel kemiğidir. Alıcı tarafından göndericiye uygun geri bildirim verilirse, gönderici iletişim stratejisini değiştirebilir ve yeniden şekillendirebilir. İnsan ilişkilerinden, kullandığımız makinelere kadar geri bildirimi hayatımızın […]

İş Hayatında Etkili İletişimin Önemi

İletişim, vermek istediğiniz mesajı en kısa ve en yalın haliyle karşınızdaki kişiye iletmek olarak tanımlanabilir. Hayatın her alanında olduğu gibi iletişim, iş hayatında da en önemli unsurlardan biridir. Yetkin olunan konuların yanı sıra iletişimde beceri her zaman ön plandadır, çünkü bunları da iletişim becerimiz kuvvetliyse doğru ifade edebiliriz.Tepeden tırnağa iyi bir iletişim kurmak işinizin ahantarıdır. […]

Suyun Felsefesinden Mütevazilik ve Diğer Dersler (TED Konuşması)

Yaşadığımız çağda her şey çok hızlı ilerliyor. Bizler de bu hıza yetişmeye çalışıyoruz. Stress, mutsuzluk ve sıkışıp kalmış hissetme duyguları toplum içinde hızla çoğalıyor. Özellikle son bir yıldır yaşadığımız pandeminin de buna etkisi oldukça fazla.

Tüm Zamanların En Etkili Kadın Girişimcileri

Dünyada her zaman iş hayatında erkek egemenliği ön plandaydı. Ancak bu durum bazı kadınları durduramadı. 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar günü nedeniyle, sınırları zorlamış, çerçeveye sığmayı reddetmiş ve adından hala söz ettiren kadın girişimcilerden bahsetmenin tam zamanı. Aşağıda ilham olabilecek beş kadın girişimciden bahsetsek de listeye hepsini sığdırmak imkansız. Ama onların hikayelerini okuduktan sonra ilham […]

İyi Bir İş Planı Nasıl Hazırlanır?

“60 dakikam olsa, 55 dakikasını düşünmek, 5 dakikasını da aksiyon için kullanırdım.” – Albert Einstein

Konfor Alanınızın Dışarı Çıkın

Konfor alanı, kişinin kendini en rahat ve güvende hissettiği görünmez bir bölgedir. Rutin olarak yaptıklarımız, alışkanlıklarımız konfor alanımızın içindedir. Örneğin; sürekli aynı yemekleri sipariş etmek, aynı gazeteyi okumak, hep aynı yerde tatil yapmak, hep aynı yoldan gitmek konfor alanımızı tanımlar. Ancak konfor alanı -kulağa çok sakin ve huzurlu bir tanım gibi gelse de- aslında mevcut […]

Risk Yönetimi Nedir?

“Sadece fazla ileri gitme riskini göze alanlar ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir.” -Thomas Stearns Eliot Günlük ya da iş hayatımızda gelecek ile ilgili planlar yapar, bir yandan da bizi nelerin beklediğini bilemeyiz. Risk, genel bir tanım olarak amaç ve hedeflerimizin gerçekleşmesini engelleyebilecek bir olay veya durumdur. Bir açıdan da risk, belirsizliği ifade eder. Aslında her […]

Kaizen Nedir?

Kaizen Nedir? Kaizen, kalite yönetimi çalışmaları ile bilinen Japon bir organizasyon teorisyeni ve yönetim danışmanı olan Masaaki Imai tarafından kullanılmaya başlanan bir toplam kalite yönetimi ilkesidir. Japonların yönetim anlayışında en önemli kavramlardan biridir. Özünde sürekli iyileştirmeyi ele alan Kaizen, kurumsal süreçlerin gelişimini kolaylaştırmayı amaçlar ve aynı zamanda Japonya’nın bugünkü başarısının da anahtarı olarak kabul edilir.

Engelleri Avantaja Çevirin: Betul Mardin – TedxAnkaraCitadel

1927’de kökleri Osmanlı’ya dayanan bir ailenin kızı olarak İstanbul’da dünyaya gelmiş, Arnavutköy Kız Koleji ve BBC Televizyon Kursu mezunudur. Kendisinin “itibar mimarlığı” olarak adlandırdığı Halkla İlişkiler kavramının temellerini Türkiye’de atmış kişidir.

Pazartesi Bir “Sendrom” Değildir!

Çalışan insanlar için hafta sonunun bitiyor olması kişinin huzursuz ve gergin hissetmesine neden olur. “Pazartesi Sendromu” dillere pelesenk olmuş bir çağ hastalığıdır. Birçok insan Pazar gününden itibaren bu psikolojik baskıyı üzerinde hisseder. Aslında Pazartesi gününün diğer günlerden pek de farkı yoktur. Hatta bir çok açıdan Pazartesi, haftanın diğer günlerini de planlayıp rahat bir hafta geçirebileceğiniz […]

Çalışma Ortamının Önemi

Ortalama bir insan hayatının neredeyse üçte birini çalışarak geçirmektedir. Bu yüzden ister evden ister ofisten çalışırken fiziki ve psikolojik ortam bütün çalışma veriminizi etkiler. Çalışma ortamınızın şeklini uygun koşullarda  organize etmek zaman ve performans açısından size bir çok avantaj sağlayacaktır. Bu etkenleri beş madde halinde sıraladık;

Zaman Yönetimi Teknikleri II

“Satın alınamayacak tek şey zaman ve insanlar bunu istiyorlarsa zaman konusunda çok dikkatli olmak lazım. Zaman dışında her şeyi satın alabilirim.” – Warren Buffet.

Zaman Yönetimi Teknikleri I

Her günümüzü 24 saat olarak yaşıyoruz. Ancak çoğu zaman kişisel ve iş hayatımızda planlamamızı doğru yapmadığımız için zamanın yetmediğinden şikayet ediyoruz. Verimli geçiremediğimiz her zaman dilimi işlerimizin aksamasına ve buna bağlı olarak strese girmemize neden oluyor. Böyle zamanlarda zamanın bizi yönettiği gerçeğiyle yüzleşiyoruz. Peki zamanı iyi yönetebilenler bunu nasıl başarıyor? Bunun bir formülü var mı?

Evden Çalışırken Kullanabileceğiniz Mobil Uygulamalar

Salgın tedbirleri kapsamında önlemler almak ve bir yandan da işlerin sürdürebilmesi için çoğu şirket dünya çapında online çalışma sistemine geçti. Evden çalışma, ilk etapta kulağa hoş ve konforlu gelse de, verimli olabilmek için oldukça iyi yönetilmesi gereken bir süreç. Bu dönemde kağıtların arasında kaybolmamak, ekibinizle çevrimiçi olarak iletişimde kalabileceğiniz ve daha sonra istediğiniz yerden de erişebileceğiniz […]

  • 1
  • 2
  • 5

Profis.com.tr sitesinde yer alan tüm metin, resim ve içeriklerin telif hakları saklıdır. Hiçbir şekilde basılı veya elektronik bir ortamda izinsiz kullanılamaz ve kopyalanamaz.

Profis ® | Profis Ofis Hizmetleri