Seth Godin: Fikirlerinizin Yayılmasını Nasıl Sağlarsınız?

Seth Godin (10 Temmuz 1960) Amerikalı bir yazar, iş adamı, pazarlamacı ve konuşmacıdır. 21. yüzyılın en önemli pazarlama teorisyenlerinden biri olarak kabul edilen Seth Godin, etkili pazarlama ve liderlikten fikirlerin yayılmasına ve her şeyi değiştirmeye odaklanmış, dünya çapında sayısız insanı motive etmeyi ve onlara ilham vermeyi başarmıştır.

Genellikle pazarlama, büyüme, gelişim, iş dünyası üzerine çok satanlar listesine girmiş 20 kitap kaleme almıştır.
Seth Godin, modern dünyada insanların artık daha fazla seçeneğe ve daha az vakte sahip olduğunu ve bu yüzden bir fikriniz varsa bunu en iyi şekilde değil, en “dikkate değer” şekilde yaymanın öneminden bahsetmektedir ve bunu fark eden insanların başarıya ulaşabileceğini savunur.
Günümüzde hala kullandığımız, ilk olarak 1928’de Otto Rohwedder tarafından bulunan, kolaylık açısından ekmeği dilimleyerek poşetleme fikri aslında o kadar basit, ancak dikkat çekiciydi ki, İngilizce bir deyim olarak bile kullanılmaya başlandı. “”Best thing since sliced bread! / Dilimlenmiş ekmekten beri en iyi şey!”
Peki, paketli dilimlenmiş ekmeğin ilk on beş yıl kimsenin dikkatini çekmeyen bir fiyasko olmasının ardından yükselişe geçerek günümüze kadar ulaşabilmesindeki başarının sırrı neydi?
Ya da Arby’s’in 85 milyon dolar değerindeki reklamında Tom Arnold’un konuşan bir fırın eldivenini seslendirdiği pazarlama fikri neden başarılı olamadı?
“Muhteşem bir fikriniz var, ama bunu dikkat çekici bir şekilde yayamıyorsanız o fikrin kaderi çöpe gitmekten ötesi olamayacaktır” diyor Seth Godin.
Japonca’da bir şeye normal insanlardan daha fazla ilgisi olan ve onun için fedakarlık yapıp emek veren kişilere “Otaku” denir. 1987’de anılmaya başlanan bu kavram önceleri anime – manga severler veya bilgisayar oyunu tutkunları için kullanılsa da, zamanla her kavramın fanatiği insanları betimlemek için de kullanılmaya başlandı.
Örneğin, bir yemek için kilometrelerce yol gitmeye üşenmeyen insanlar ya da bir grubu tutkuyla seven kişiler otaku sahipleridir. Dolayısıyla Seth Godin, pazarlamacıların aslında bu insanlara ulaşmaya çalışması gerektiğini ve ürün ya da hizmet pazarlamasında otakusu olan insanların bunu yaymada büyük katkısı olacağından bahsediyor. Biri arkadaşına söyler ve fikirler yayılır… Günümüzde sosyal medyada markaların pazarlama çalışmalarında fenomenler ile işbirliği yapmalarını da bu şekilde düşünebiliriz
Seth Godin’in fikirlerin nasıl yayılacağını eğlenceli veri ve örneklerle anlattığı, Ted Konuşmasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Ayrıca Seth Godin’in yaratıcı fikir ve içeriklerinden oluşan blog sayfasını okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Seth Godin’in çok satanlar listelerinde yer alan bazı kitaplarını da sizler için derledik. Dilerseniz kitap isimlerinin üzerine tıklayarak satın alabilirsiniz.

Dibe vurmanın ya da dibi görmenin aslında kişiler için bir fırsat olduğunu ve zor zamanların aslında çok büyük fırsatlar içerdiğini anlatan Seth Godin, tüm kararlarınızı yeniden gözden geçirmeniz gerektiği gerçeğiyle size başbaşa bırakıyor ve ufkunuzu açıyor.

Fark yaratan, kaybedildiği zaman yokluğu derinden fark edilen kişiler üzerine yazılmış bir kitap. Böyle kişilerin bunu nasıl başardığını ve nasıl vazgeçilmez olduğunu öğrenmek istiyorsanız mutlaka okumalısınız.

Bu kitapta Seth Godin, mor inek metaforu ile rakiplerinizden farklı olup öne çıkmanız gerektiğini anlatıyor. Dünya devi şirketlerin herkesten farklı davranarak nasıl lider olduğunu anlatan güzel bir kitap.

Her liderin bir yönetici olduğunu; ancak her yöneticinin lider olmadığını bizlere aktarırken, toplumun baş kaldırabilen, dik durabilen liderlere olan ihtiyacından söz ediyor.

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir